Regionalny Portal Motoryzacyjny
str. główna salony sklepy internetowe wydarzenia szukaj współpraca kontakt
stacje paliw pogoda artykuły testy giełda ogłoszenia
           

  >>>  Uslugi Remontowe - Remonty Mieszkan Bydgoszcz 693-338-719  <<<  

Artykuły i informacje
Nowy Citroen Jumper

Autor/źródło: Moto Target

Nowy Citroen Jumper

Cztery długości nadwozia, trzy długości rozstawów osi, pięć rodzajów nadwozia i trzy rodzaje wysokości nadwozia do wyboru. Oto recepta na sukces nowego Citroena Jumpera.

Nowy Citroen Jumper dzieli swoją najnowszą bryłę nadwozia z Fiatem i Peugeotem. Jednym z jego atutów rynkowych ma być duża i łatwa do zagospodarowania przestrzeń ładunkowa w zakresie od 8 do 17 metrów sześciennych. Poprzedni model posiadał maksymalną pojemność ładowni na poziomie 14 metrów sześciennych. Zwiększenie ładowności klasyfikuje nowego Jumpera w przedziale pojazdów 4-tonowych (z ładownością powyżej 2 ton). Tym samym Citroen wkracza na nowy rynek większych pojazdów użytkowych, stanowiąc konkurencję dla Mercedesa, Forda czy Volkswagena LT/Crafter.

 

 

 

 

 

 

 

Nowy Citroen Jumper będzie dostępny w pięciu wersjach nadwozia, uzależnionych od indywidualnych potrzeb potencjalnego nabywcy. Począwszy od wersji furgon, przeszklony furgon, pojedyncza i podwójna kabina oraz wersja kombi do przewozu pasażerów. W przygotowaniu są także wersje z samą pojedynczą i podwójną kabiną osadzoną na ramie podwozia, przeznaczone do specjalistycznej zabudowy, a także wersja ze skrzynią ładunkową.

Nowy Citroen Jumper - wymiary

Stylizacją nadwozia Citroen Jumper nie odbiega od konkurencyjnego Forda Transita czy Volkswagena Craftera. Pierwszym elementem zwracającym uwagę w nowej bryle nadwozia są ogromne klosze lamp przednich, nawiązujące swoją stylizacją do pozostałych modeli koncernu - Citroena C4, C5 i najnowszego C6. Podobnie jak u konkurentów z dużymi kloszami lamp, kontrastuje ogromna atrapa chłodnicy, która w przypadku Citroena (a także Fiata i Peugeota) stanowi jednolity element z przednim zderzakiem, w którym zaprojektowano specjalne stopnie, na których można swobodnie stanąć aby, na przykład, umyć przednią szybę. Podobnie jak w Citroenie C6, centralne miejsce przedniej części Jumpera, zajmuje pokaĽne logo marki. Dodatkowym, modnym akcentem są kierunkowskazy (z białymi kloszami) wkomponowane w potężne lusterka boczne. Aby nadać nadwoziu bardziej masywny wygląd zastosowano pokaĽne przetłoczenia błotników nad przednimi i tylnymi nadkolami. Nadwozie auta spoczywa na 15-calowych kołach, w największych wersjach zastosowano koła 16-calowe. Linię boczną auta chronią natomiast szerokie listwy z czarnego tworzywa. Ekstrawagancki design wkradł się więc także w sferę aut, które jeszcze do niedawna miały za zadanie jedynie jeĽdzić, wozić i przewiozić...

Z tyłu Jumper prezentuje się już zdecydowanie bardziej klasycznie. Tu wszystko przyporządkowano zasadom ergonomii i łatwości załadunku. Duże i wąskie klosze lamp tylnych zamontowano w bocznych słupkach aby "nie przeszkadzały" w czasie załadunku europalet wózkiem widłowym czy innych przedmiotów o dużych gabarytach. Oczywiście z boku auta zastosowano odsuwane drzwi, przez które można również załadować europaletę.


Kabina kierowcy została całkowicie podporządkowana komfortowi jazdy i łatwości obsługi przez kierowcę. Wygląd deski rozdzielczej bardziej przypomina kokpit auta osobowego. Mała, czteroramienna kierownica jest dość gruba, przez co idealnie leży w dłoniach i zapewnia dobrą kontrolę nad pojazdem w czasie manewrów. W opcji wyposażono ją mtakże w przyciski sterujące pracą radia samochodowego. Analogowe zegary na desce rozdzielczej pokazują kierowcy tylko najbardziej niezbędne informacje. Resztą "zajmuje się" centralnie umieszczony wyświetlacz z kontrolkami, obsługujący także komputer pokładowy. DĽwignia zmiany biegów została zamontowana wysoko w konsoli środkowej, praktycznie na poziomie koła kierownicy. Kierowca nie musi się więc schylać by swobodnie zmieniać biegi. Na konsoli środkowej, oprócz dużych kratek nawiewów, pokręteł sterujących ogrzewaniem i systemem przewietrzania wnętrza oraz radia, "królują" schowki i półki, których nigdy dosyć w autach użytkowych. Trzeba przecież gdzieś schować karty przewozowe, faktury i jeszcze parę innych drobiazgów. Dwa z nich, umieszczone w dolnej części konsoli środkowej i przed fotelem pasażera, są dodatkowo zamykane. Oczywiście dla palaczy zaoferowano "wędrująca popielniczkę", którą zamontowano także wysoko na konsoli środkowej. Po jej wyjęciu kierowca ma do dyspozycji dodatkowy uchwyt na napoje. Także drzwi wyposażono w uchwyty na napoje i obszerne kieszenie, które pomieszczą nawet gruby atlas samochodowy. W wersji z kabiną trzyosobową, w oparciu fotela pasażera zamontowano kolejny podręczny schowek, w którym są dwa uchwyty na napoje i praktyczna podkładka do pisania z "klipsem".


Zawieszenie Citroena Jumpera oparto na kolumnach McPhersona z wahaczami i układem stabilizatorów poprzecznych z przodu. Tył auta może być wsparty na pojedynczym lub podwójnym układzie sprężyn (w zależności od ciężaru przewożonych nim ładunków). Wspomaga go opcjonalnie montowany, pneumatyczny układ samopoziomujący zawieszenie.


W dziedzinie bezpieczeństwa, citroen oferuje standardowo montowane hamulce tarczowe na wszystkich kołach, poduszkę powietrzną dla kierowcy (poduszka dla pasażera, a także poduszki boczne i kurtyny powietrzne są niestety dostępne za dopłatą!), ABS z EBD, regulacje wysokości mocowania pasów bezpieczeństwa oraz wspomaganie układu kierowniczego. Lista dodatków jest więc bardzo bogata i obejmuje między innymi: ESP, wspomniane wcześniej poduszki boczne i kurtyny, pełną (elektryczną) regulację fotela kierowcy czy radio z odtwarzaczem płyt CD i MP3 z nawigacją satelitarną oraz możliwością odbioru TV z zainstalowanym w konsoli środkowej ekranem LCD, który obsługuje także podgląd z kamery cofania.


W ofercie silnikowej zastosowano same jednostki wysokoprężne spełniające normy czystości spalin Euro IV. Paletę otwiera silnik HDi 100 o pojemności 2.2 litra i mocy 100 KM, kolejną jednostką jest HDi 120 - wzmocniona 2.2 litrowa jednostka o mocy 120 KM. Najmocniejszy silnik, to HDi 160 o pojemności 3 litrów i mocy 157 KM. Z silnikiem Hdi 100 współpracuje 5-biegowa, manualna skrzynia biegów, dla silników Hdi 120 i Hdi 160 zastosowano wersję 6-biegową.

Nowy Citroen Jumper   Nowy Citroen Jumper       Nowy Citroen Jumper

Nowy Citroen Jumper   Nowy Citroen Jumper       Nowy Citroen Jumper

  fot. Citroen

start
PW "MOTOR" Bydgoszcz

     
Copyright 2002-2014